Wideo dla wszystkich

Współczesne możliwości animacyjne dostarczają nam bardzo duże możliwości oddziaływania na percepcję odbiorców. Współczesne badania naukowe zajmujące się marketingiem i kognitywistyką dowodzą, że umysł najlepiej pracuje z dywersyfikowanym źródłem informacji, zawierającym obraz, dźwięk i tekst.

Krótkie wideo wyjaśniające

explainer videoPowyższa wiedza w sposób bardzo sprawny i szybki została zaaranżowana na użytek biznesu. Współczesne szkolenia nie opierają się już jedynie na znanym wszystkim byłym i aktualnym uczestnikom wykładów uniwersyteckich sposobie przekazywania wiedzy za pomocą jedynie deklamacji, ale angażują wiele zmysłów, urozmaicają sposób i rodzaj prezentacji, często starając się je łączyć. Ciekawym przykładem zastosowania powyższej idei jest tzw. explainer video. Zazwyczaj stosuje się go w celu prezentacji danego produktu, firmy, jakiejś działalności, w której sięga się po najprostsze sposoby przekazywania wiedzy. Explainer video ma za zadanie strywializowanie produktu do takiego stopnia, żeby ogólna idea jego działania była zrozumiała dla jak największej grupy. Stąd sięga się tutaj po celowe animizowanie rzeczywistości, które ma za zadanie być jedynie otoczką formalną. Istnieje bardzo ciekawe wytłumaczenie zasadności takiego podejścia do tego rodzaju nagrań. Przedstawienie świata w formie realnej odciąga uwagę obserwatora od istoty, jaką jest konkretna treść. 99% osób dyskutujących o explainer video, w którym przedstawiony był świat realny dyskutuje w gronie prywatnym o cechach zewnętrznych bohaterów wideo, nie zaś o jego treści.

Potęga animacji dla celów biznesowych została odkryta już jakiś czas temu. Upraszczanie świata przedstawionego kosztem wzrostu łatwości przyswajalności pewnych faktów jest we współczesnym świecie biznesu bardzo ważną formą komunikowania.